Innlogging uten kodebrikke
BankID på mobil
- Er faset ut – bytt til BankID-app eller kodebrikke
BankID på mobil slutter å fungere 1. september 2024
Flere funksjonaliteter ved BankID på mobil slutter å fungere allerede i juni 2024, og fra og med 1. september er det full stopp. Da må du over på BankID-app eller kodebrikke. Det må du også dersom du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort før 1. september.
Har du testet BankID-app?
Du kan fortsette å bruke BankID på mobil så lenge du har samme SIM-kort på mobilen din og husker PIN-koden din. Dersom du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, så må du over på BankID-app eller kodebrikke.
Last ned og test BankID-appen din, så er du sikret den dagen uhellet er ute
Ta godt vare på kodebrikken
Selv om du kan bruke BankID på mobil til det aller meste i det daglige, bør du ta godt vare på kodebrikken din. Den kan du plutselig få bruk for dersom BankID ikke virker, eller må bestille BankID på nytt.
Nyheter om BankID
Dette lurer folk på